چگونه کودکان را به زبان عربی علاقمند کنیم/پژوهش
- شناسه خبر: 597
- تاریخ و زمان ارسال: 25 مرداد 1402 ساعت 11:19
- بازدید : 116
- نویسنده: خبر مهارت
این پژوهش با هدف ارتقای مهارت خواندن عربی در کودکان و نوجوانان ایرانی غیر عربی زبان با استفاده از داستان های اجتماعی کودکان به عنوان محتوای آموزشی مناسب برای آنان انجام شده است.
با توجه به ماهیت تحقیق، پژوهشگران رویکردهای توصیفی و میدانی (پیمایشی و نیمه تجربی) را ترکیب کردند. این پژوهش نیازمند مرور مطالعات قبلی و ادبیات مرتبط با حوزه بکارگیری داستان های کودکان در آموزش خواندن است.
این تحقیق همچنین نیازمند رویکرد میدانی برای پی بردن به تأثیر استفاده از داستان های اجتماعی کودکان در ترویج مطالعه است.
و اینکه پاسخ به سوال تحقیق نیازمند روشن شدن مشخصات متون منتخب برای دانش آموزان دوره اول متوسطه در ایران و در مرحله بعد طراحی محتوای آموزشی و سوم آموزش و تست و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده چهارم.
و تحلیل آماری از طریق برنامه Spss نشان می دهد که بین میانگین دو گروه (گروه کنترل و گروه آزمایش) برای تمامی متغیرها در میزان تأثیر استفاده از داستان اجتماعی کودکان در بهبود مهارت خواندن تفاوت معناداری وجود دارد. تاثیر استفاده از داستان مثبت است و همین معنا را دارد.